Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.09.2009 23:55 - Етика в използването на социалните мрежи
Автор: integritylife Категория: Бизнес   
Прочетен: 12378 Коментари: 7 Гласове:
2

Последна промяна: 23.02.2014 13:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Коя е ключовата дума в социалния маркетинг?

image

Здравейте и добре дошли в моя блог, където всеки път се старая да дам нещо ценно и практично в определена сфера - в случая, как по-добре да използваме доста популярните напоследък социални мрежи - и то в това, което правим. И така,...

Публикувайки някакво съдържание в сайтове на социални медии (мрежи) като
Squidoo, Hubpages, Facebook, LinkedIn, MySpace, Digg, YouTube, Twitter и много други, където общност от хора се групират поради сходни интереси, това се явява един добър начин за промотиране на ваш бизнес.image

Какъв, обаче, е правилният начин да бъде направено това?

Важното е да се запомни, че с времето в дадена група, хората формират връзки помежду си, което ги кара да не приемат току-така някой в тяхната общност. Тъй като хората в групата си общуват непрекъснато, то в тази комуникация се прилагат и са валидни неписани правила, за някои от които ще стане въпрос в тази публикация.

Изучете правилата на играта

Прекарайте известно време в някой нов за вас социален сайт (созиална мрежа), за да почувствате тези правила. Обикновено съществуват т.нар. “официални правила”, като напримерр какво съдържание можете да публикувате, колко на брой връзки (links) можете да използвате, и др. Преди да напишете вашата първа публикация, винаги прочитайте тези общи правила. Освен това, обаче, бъдете сигурни, че сте отделили време и внимание, за да се запознаете с т.нар. "скрити/неявни правила" на общността, които са по-съществените в случая.

Запознайте се с това какво публикуват най-често пишещите от съответната социална група. Отделете време да прочетете и да коментарите. Опитайте се да доловите начина на взаимодействие между членовете на общността. При първите си публикации там, старайте се те да дават повече стойност, отколкото да рекламират нещо. Вие първо трябва да бъдете приети от групата и затова е важно те да не ви възприемат по-скоро като една егоцентрична личност.

Подкрепете общността

Направете своя практика да подкрепяте поне по 5-6 автора чрез добавянето на ваш конентар или чрез даване на оценка на техните статии. Например, в Squidoo, където статиите се наричат обективи (lens), вие можете да ги класифицирате като любими (favorite). По този начин вие ще можете по-лесно да намирате други обективи от същия автор. В Hubpages вие можете да направите същото като станете почитател (fan) на съответния автор.
image
Когато правите коментар, бъдете конкретни и специфични. Общите коментари като “добра статия...” не добавят съществена стойност към този автор. Коментирайте така, че авторите да разберат кое от статията ви е задвижило, вдъхновило или ви е дало ново знание и полза. 

Друг пример за оставяне на ваш коментар е социалната медия Digg, където вие можете да коментирате дадена статия по два начина – чрез обичаен коментар или чрез генериране на коментар посредством т.нар. предаване (Digg submission). Публикуващият статията би могъл да бъде или не самият автор, но е добре, ако тя е била полезна за вас, вие да му/им изпратите обратно коментар за това.

image

Посрещнете нуждите общността 

Друг начин „да влезете в тълпата” е като пуснете т.нар. заявка (request). В Hubpages съществува активна връзка request. По този начин вие ще откриете списък от теми, които хората адресират. Тези теми могат да не са от най-търсените от търсачките (search engines), но така вие определено ще имате значителен брой зрители. Впослдствие някои от тях могат да станат ваши почитатели, като така вие ще можете да започнете да формирате своя аудитория за бъдещи центрове (hubs).
image
image

Непрекъснато следете за въпроси, на които бихте могли да дадете полезен отговор. Този начин на ваше присъствие в общността постепенно ще формира група от ваши последователи, на които вие постепенно да можете да им промотирате нещо от ваш отделен уеб-сайт. Правилото е, старайте се винаги да давате стойност на социалната общност, в която присъствате.
 

Внимавайте да не станете „Отпаднал” или „Блокиран” 

Това, което буди в мен раздразнение е когато някой, който никога досега не е комуникирал с мен, още от първия път се обръща с нещо като „Приятелю, аз имам една страхотна възможност към теб!”. Това ме кара веднага да изляза от тази публикация, още преди да съм прочел и второто изречение, понеже нямам време за такова нещо.
image
Твърде често, ако хора усетят, че през даден социален уебсайт вие им натрапвате ваши продукти или бизнес-възможности, те ще решат да ви блокират в техния списък или ще изпратят оплакване към обслужващия сайта. Това може да доведе до изтриване на всички ваши публикации от него. Обикновено, преди това да се случи, вие получавате инструкция, как да промените ваша статия. Но за съжаление, твърде много от членовете в общността не биха ви дали втори шанс. 

Друг начин да "раздразните" хората е като публикувате множество статии, не даващи нищо ново и стойностно. Вие бихте могли да пишете по една и съща тема, но всяка публикация може да бъде уникална и да добавя стойност към предишна. 

Изкопайте най-доброто

image

Ако изпратите статии в социален сайт като
Digg, вие ще помолите хората да ги прочетат и квалифицират. Ето защо, бъдете сигурни, че вие публикувате винаги най-доброто. Ако изпращате всеки ден по две три статии, най-вероятно вие ще бъдете игнорирани. Повечето участници в Digg общността имат доста хора, които подкрепят и затова не биха имали време да четат стотици нови издания. Доста бързо те се ориентират, кои от авторите дават стойност и кои им губят времето. 

Когато някои последователно споделят с мен интересна информация и ми изпратят нещо ново, което очакват да погледна, аз бих му отделил време. Те са получили от мен правото да имат своето предложение към мен, тъй като те ме възприемат като приятел, а не като доларов знак. 

Използвайте подхода “Парти с непознати” 

Мислете си, че сте поканени на парти, където не познавате никой. Първо, вие се интересувате какви са изискванията за облеклото. Няма да е добре да се появите по тениска и с джинси на място, където всички са облечени официално, нали?

image

След като пристигнете на партито, твърде вероятно е домакинът да ви представи на някой. Ако, обаче, не го направи, то вие може би ще се отдръпнете встрани и ще започнете да наблюдавате.
 

В даден момент, някой ще ви забележи и ще ви подаде знак да започнете разговор. В този момент вие можете да решите да скочите на масата с вашата китара в ръка и да започнене да пеете въодушевено. Или ще решите да започнете вежлив разговор, с цел опознаване на другите хора. И едва тогава би могла съвсем естествено да дойде възможността да посвирите с вашата китара. Например, някой може да ви попита “Как сте, какво правите?” и тогава вие да отговорите “О, благодаря, аз свиря на китара!”. 

Отговорът на другата страна ще ви покаже дали да спрете дотук или да продължите. Ако отговорът е “Това е чудесно!”, то вие трябва да изоставите тази тема. Но ако другата страна се доближи към вас и ви попита дали носите със себе си китара, едва тогава вие имате добрата възможност да продължите по тази тема, включително и да посврите.
image
С други думи, социалният маркетинг означава да си взаимодействате с хората по начина, по който вие се чувствате, отивайки като новодошъл на парти с непознати.

Съобразявайки се с правилата вие ще откриете, че социалните сайтове са една превъзходна среда за свързване с и обучение от други хора в маркетинга. По този начин потенциалните потребители ще започнат да ви разпознават в една ненатрапчива среда. Така времето, прекарано в тези уебсайтове ще бъде добре оползотворено, както за вас, така и за тях.
 

По този начин, не след дълго, вие или ще свирите на китара, или ще продавате китари, или ще давате уроци по китара. Тогава вие, познавайки аудиторията си, ще започнете да получавате и овации.

image

И така, ключовата дума в социалния маркетинг е социален.

Използван източтик: “Social Marketing Etiquette” ~ Barbara Silva


Ако тази статия е била полезна за вас, можете да оставите ваш коментар, както и да я споделите с някой, на който прецените, че може да му помогне.

С пожелание за успех и до следващата ни среща, тук или в някоя от следните социални среди:

 

https://facebook.com/ognyanchipev

https://twitter.com/ognyanchipev

http://youtube.com/ognyanchipev

https://linkedin.com (Ognyan Chipev)

Skype: ognyan.chipev

 

(c) 2009 - 2014 Integrity Life - София.

 



Тагове:   етика,


Гласувай:
2



1. sisithebest - :)
23.09.2009 10:36
Интересно четиво. Благодаря за информацията!
цитирай
2. integritylife - sasithebest
23.09.2009 10:42
:) Благодаря и аз. За мен е привилегия. Скоро ще има продължение. Успех в социалните контакти! :)
цитирай
3. eufloria - ;)
23.09.2009 15:09
Вече втора статия, която чета в този блог. Значи си струва труда.
цитирай
4. integritylife - Eufloria
23.09.2009 15:49
За мен е чест, Евгени! Особено когато сме и съседи в глобалното ws-пространството! ;)
цитирай
5. анонимен - Rangelov
01.10.2009 17:52
Много практично и ясно казано! Така и трябва да бъде, понеже много хора не знаят за какво става въпрос! Поздрави Оги!
цитирай
6. integritylife - Практично и ясно
01.10.2009 18:06
Добре казано! Това е и целта на социалните мрежи - да се комуникират нещата сепло и достъпно за по-широк кръг хора, а за по-конкретни неща контактите могат да продължат и в по-тесен кръг по интереси.
цитирай
7. integritylife - Една полезна мисъл на Дейл Карнеги, точно по въпроса
01.10.2009 18:16
QUOTE: "You can make more friends in two months by becoming interested in other people than you can in two years by trying to get other people interested in you." ~ Dale Carnegie
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: integritylife
Категория: Бизнес
Прочетен: 1140827
Постинги: 160
Коментари: 439
Гласове: 591
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930