Прочетен: 8222 Коментари: 9 Гласове:
Последна промяна: 16.08.2014 09:23
(По-надолу в статията под думата кандидати имам предвид английската дума prospects и с нея ще наричам евентуалните ваши потенциални бизнес партньори или потребители на продуктите и/или услугите, които достигнете чрез използването на съответни маркетингови средства.)
Кои са вашите кандидати?
Едва ли друг въпрос би могъл да е по-важен, когато говорим за маркетинг. Колкото отговорът на този въпрос е по-точен и колкото по-добре го прилагаме, толкова и маркетингът ни ще е по-ефективен, а оттам и самият наш бизнес ще е по-успешен. Нали така?...
Близо година се лутах и търсех за себе си отговора на този въпрос. В настоящата публикация ще споделя, съвсем накратко, това, което открих и приех за себе си, като правилно и лично убеждение, което прилагам практично и днес. Надявам се да имате търпението да прочетете статията докрай и сами да прецените за себе си, като вярвам, че ще останете доволни за отделеното време.
Всичко започна от момента, в който се докоснах до книгата на Ан Зийг “Седемте големи лъжи на Мрежовия маркетинг” (Ann Sieg"s free e-book The 7 Great Lies of Network Marketing)
Тази книга можете да си я поръчате безплатно и от тук!
По професия съм инженер и почти нищо не разбирах от маркетинг, Слава Богу! Тогава едва бях стартирал партньорството си с една добра мрежова компания, предлагаща полезни продукти за подобряване качеството на околната среда и здравето на хората. Но вътрешно усещах, че имам голям дефицит за това, по какъв начин да провеждам маркетинговата си дейност, т.е. как да откривам и да достигам потенциалните за мен кандидати - както потребители, така и бизнес патньори.
Оказа се, че бях започнал по грешния начин, както се случва обикновено на повечето хора като мен. Аз говорех с всички - познати, непознати, близки, роднини, приятели, неприятели,... Всеки човек аз виждах и третирах, едва ли не, като мой потенциален клиент/партньор, т.е. проспект. Всъщност се оказа, че един такъв подход не би могъл да бъде по-далеч от истината.
А кои са лъжите и погрешните схващания, които установих и които реших да не присъстват маркетинговата ми дейност, а в същото време, кои са нещата, които реших да следвам и прилагам в нея. Първото и най-важно, по мое мнение, е:
Не всеки е човек е ваш потенциален кандидат!
Преди всичко, ще ви задам следния въпрос: ВИЕ потребител ли сте на всичко, което ви се предлага? Разбира се, че НЕ сте! Част от причината за тиражирането на лошия имидж на иначе изключителната бизнес сфера Мрежов маркетинг (ММ) е поради опита да се убеди “някой” да купи “нещо”, което този “някой” изобщо не желае. Това не е ли ДОСАДНО! Поне за мен е така, особено ако съм в позицията на този “някой”... :-(
Животът ни днес е твърде забързан и динамичен, при което нашето време придобива първостепенна важност като краен и ценен наш ресурс. Все по-често хората, когато купуват, са добре информирани и имат голям избор от предложения. Те много добре знаят какво искат и търсят, и какво не... Ето защо възможността да променим на тяхното мислене е доста доста малка. Хората много добре разпознават случаите, когато някой се опитва да им продаде нещо, не зачитайки тяхната воля и (не)желание и те не харесват това...
Ако не всеки е ваш кандидат, тогава кой е?
Добрите кандидати са тези, които активно търсят информация за вашите продукти или услуги. Днес хората правят своето проучване лесно и бързо, използвайки Интернет. И когато някои от тях са вече предприели действие за снабдяване на определена своя нужда, те демонстрират в много по-голяма степен своя интерес в сравнение с хората, които вие бихте достигали на случаен принцип, например на улицата (или посредством социалните медии!), предлагайки им директно вашия продукт или услуга, без дори да ги попитате. Правите разлика, нали?...
Това не означава, че вие трябва да стоите безмълвни с непознати, особено ако те проявят интерес към вас и към това, с което вие се занимавате. Но идеята не е да започнете директно да им продавате, а да се поинтересувате от това каква нужда имат те и дали вие бихте могли да я снабдите с това, което имате.
Не се изненадвайте от това, че хората са доста егоистични в своята природа. Те не се интересуват от вас и от вашия продукт, а по-скоро от това, как да решат някой свой проблем. Така че, бъдете човек, който дава решение на проблем, а не този, който продава някакъв продукт.
И запомнете, вероятността да ви се обади някой, на когото вие сте му дали ваша визитна картичка, без той да ви е поискал, е твърде малка. Хората се обаждат само когато имат някакъв интерес.
Ето защо, естествено стигаме и до следния въпрос:
Как тогава да откриете вашите добри кандати?
Лаконичният отговор на този въпрос е, че вие не можете да ги откриете. По-добре е да се откажете от това си намерение. По-скоро правилните хора са тези, които откриват вас!
Но КАК? Като се позиционирате и презентирате така, че да сте лесно откриваеми, достъпни и привлекателни. Това е същността на по-съвременния и прогресивен маркетингов подход, известен като Маркетинг на Привличането или Атрактиращ Маркетинг (Attraction Marketing).
Най-удачно и бързо това може да реализирате, ако вие представите себе си и всичко, което предлагате в средата на Интернет и то по начин и съдържание, които демонстрират вашата благонадеждност и будят доверие. Това е, което ще привлече потенциалните кандидати (бизнес партньори и/или потребители) към вас.
След като успеете да публикувате качествена и полезна информация, вие следва да направите необходимата оптимизация на съдържанието си така, че то да бъде лесно открито от системите за търсене, т.е. говорим за прилагане на ефективна SEO (Search Engine Optimization). И когато някои хора търсят в Google информация за решаване на техен проблем, да кажем, поради „суха кожа”, те да могат да открият ваша статия, която предлага решения за справяне с този проблем. Ако в тази ваша статия присъства достатъчно аргументиран и полезен съвет, а не директна продажба, тогава интересуващите се сами биха ви потърсили, за да получат от вас допълнителна информация или самото решение.
В следващата Втора част на тази статия ще ви дам няколко полезни съвета за това, как да постъпвате с вашите кандидати тогава, когато те ви открият и дойдат при вас.
До следващата ни среща!...
Използван източник: „Идеи за растеж на вашия бизнес” ~ Барбара Силва
(с) Integrity Life 2009-2014 – София.
4 работещи трика в e-mail маркетинга
Изображенията привличат повече ангажиран...
Кметицата на "Младост": Не съм...
Нашага Стена - тъжната ни рекапитулация
Ще кажете, "Защо чак тогава?!?". Ами не само за да имате време да осмислите и приложите първата част, а също и поради това, че на 22-ри и 26-ти продължаваме с 4-та и 5-та части на поредицата "РАБОТА В ЕКИП". Следите ги нали? Излишно е да ми казвате, то се вижда. Защо тогава не оставите и някой свой коментар. Бъдете по-смели, а не толкова скромни. :)
21.10.2009 07:26
Много се радвам на публикацията ти.Подкрепям всичко това.Аз също работя с този метод от известно време.Ако си спомняш преди година в Несебър,в моя лекция дадох това като нови и переспективни варианти на работа-ползване на блогово пространство,соц.мрежи в и-нет пространството.Аз тогава налучквах нещата. По късно разбрах,че тук вече има изградена методика.С интерес ще прочета и 2-та част.Искам да вметна,че и тук има нежелателни ефекти,които трябва да се избягват.Но това е дълга тема.Ще се радвам да я коментираме. Успех!
21.10.2009 07:29
(Стефан Касамаков)
Да не те мъча!:-)
Благодаря ти за съдържателния коментар! Не съм забравил твоята презентация от Несебър! Тогава ти сподели много ценни неща, които никога не мога да забравя.
Прав си и за нежеланите (д)ефекти, за които трябва да се внимава, като към тях следва подходи професионално и с етика. Но така е във всяко нещо - заедно с оригинала се опитва да се промъкне и копието. Но затова пък е тестът на времето - истинските неща остава и продължават, нали?
Важното е всеки, който усеща в себе си истинско желание да помага на хората, да потърси техните нужди и да се публикува глобално (последством собствен сайт/блог в Интернет), така че лесно да бъде намерен от интересуващите се. Когато имаш нещо стойностно, което решава проблеми на широк кръг потребители, при добра презентация е въпрос на време да бъдеш потърсен и намерен. Затова те насърчавам да направиш своята такава и ще се радвам, ако мога съм ти полезен с това, което вече съм изпробвал и видял че работи.
21.10.2009 10:55
Wselena
Все пак, обаче, мисля, че малко ме надценяваш. Да, знам някои неща, напипал съм нишката за ефективен Интернет маркетинг, но още много имам да уча и прилагам. Затова споделям всичко това, за да мога да помогна на хората, които се интересуват, по-бързо да достигнат до истината, а тези които са вече по-напред с материала, да ги предизвикам, да споделят и те ценни неща за другите. Ако сме си взаимно по-полезни, така ще сме и по отделно по-успешни.
Лично аз вярвам, че успехът на всеки отделен човек е тясно свързан с успехът на общността, в която той е градивна част, и обратното. Ние сме социални същества и се реализираме пълноценно в общност. Талантите ни са дар за всеки. Затова, колкото повече ги споделяме, толкова и повече ще получаваме. Но смисълът не е получаването, а даването. Получаването е благословение, но вследствие на това, че първо си дал.
И когато този цикъл на обмен на ценности се случи и стабилизира, познай какво ще стане с нацията ни. :)
23.10.2009 19:30
Благодаря ти за споделеното. С интерес прочетох първа част и чакам следващата :-) - последните 4 години основно се занимавам с маркетинг и вече до болка са ми познати "правилните" и "неправилните" начини защото ги научавах в "движение", по метода "опит-грешка" :-)... А това много ми хареса: "по начин и съдържание, които демонстрират вашата Благонадеждност и будят Доверие". Това определено работи най-добре - хората се нуждаят от решение, което да бъде отговор на нуждите им, повече от колкото да представиш себе си (продукта, услугата) като по-по-най... Защото в крайна сметка колкото и да е атрактивен маркетинга, важно е съдържанието. :-)
23.10.2009 19:33
Драго Драгоев
Радвам се да сме единомислени. Надявам се да останем такива и след втората част - в нея ще има и някои предизвикателства, които може би за някои да им дойдат в повече.
По повод Благонадеждността ти препоръчвам и Част 4 от поредицата РАБОТА В ЕКИП.
Напоследък тази дума не може да излезе от съзнанието ми. Все повече се убеждавам, че каквото и да иска да постигне човек, основата за да го направи с някой в екип е взаимната благонадеждност и доверие. Иначе нищо не работи, а само скърца и мирише.
Ще се радвам да дискутираме допълнително тази и други теми, които те интересуват. Успех!
Огнян. :)
PS: А под Атрактивен Маркетинг се разбира маркетинг, с който ти привличаш хора към себе си и които търсят това, от което имат нужда от тебе, понеже виждат и знаят, че ти можеш да им го осигуриш. Т.е. ти привличаш хората с нещо ценно, а не ги гониш и преследваш.