Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2009 10:56 - РАБОТА В ЕКИП (Част 4 – Благонадеждността)
Автор: integritylife Категория: Бизнес   
Прочетен: 7163 Коментари: 11 Гласове:
1

Последна промяна: 21.03.2010 22:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

За да могат хората в един екип да разчитат един на друг, те трябва да са благонадеждни

image

Сърцето на работата в екип
е: “Не работим един за друг, а един с друг” – Стенли Голт

Есенцията на благонадеждността е способността и желанието на членовете на екипа да работят заедно за постигането на определена обща цел.

Как по-точно да определим какво е благонадеждност? Ето ви една проста формула: 

Характер
+
Компетентност
+ Посветеност
+ Постоянство
+ Сплотеност

=

Благонадеждност


(Това е съкратен вариант на тази публикация. Пълният й текст, както и на останалите от поредицата "Работа в екип" са оформени като отделна електронна книга "Малка книга за работа в екип", която можете да получите ваш email-адрес, след като я поръчате от ТУК)


(c) Integrity LifeСофия.






Гласувай:
1


Вълнообразно


1. integritylife - РАБОТА В ЕКИП (Част 5 – Доверието и цената)
22.10.2009 11:12
Както виждате, продължаваме смело напред по пътя на екипната работа, по който придвижвайки се, вярвам, вие получавате повече ресурси и увереност. Това е и моето скромно желание - постепенно и църазмерно да изградите за себе си правилните основи на Работата в екип, върху които ВИЕ да градите красивото и ставилно здание на ВАШИЯ ОТБОР.

Публикуването на следващата 5-та част на това послание планувам за 26.10.2009.

Бъдете с очакване, за да можете да получите нещо полезно за вас, понеже никой нищо не може да ви даде, ако вие не желаете да го приемете. Успех! :)
цитирай
2. artanis - Работата в екип е
23.10.2009 19:28
пълен bull shit :) Освен ако не работят в екип за теб.

поздрави:
цитирай
3. integritylife - ARTANIS
23.10.2009 21:21
Привет Атанас,
Благодаря, че си отделил време да прочетеш този постинг. От краткият ти коментар разбирам липсата ти на увереност, че тези принципи са правилни и най-вече възможни, даже и у нас. Имаш право, че преобладаващите случаи са по-скоро злоупотреба и изкривяване на екипната работа, като фактор за успеха и на отделните членове. Така е, но аз имам опит и с правилната и ефективна екипна работа, в който хората работят за общия успех, а не за някой. Уверявам те, възможно е, дори и ти можеш да го преживееш - понеже си още доста млад и има още много неща да видиш. А това, че не го виждаш наоколо, не е ли добра причина ти да инициираш една позитивна промяна в тази насока с хората, с които сте на една вълна.
С уважение,
Огнян. :)
цитирай
4. victoriavselena - аз лично гледам и на семейството като екип
26.10.2009 12:56
и там важат всички правила, коисто сте споменали.
цитирай
5. integritylife - VictoriaVselena
26.10.2009 13:12
Точно така!
цитирай
6. artanis - integritylife
27.10.2009 12:29
Цялата тази глупост с работата в екип е като сектантство. Това е капан за служителя, въпреки че има и такива на които им харесва. Докато някой щастлив Февруари не им съкратят позициите заради нещо, което изобщо не зависи от тях (например криза).

Много хубави приказки, но само приказки. Не можеш да отидеш в магазина и да кажеш: "Дайте ми един хляб, защото работя в екип." Аз съм привърженик на отношенията тип peer-to-peer. Ако искам някой да ми свърши нещо, предпочитам да му платя, отколкото да давам вид пред някакъв самозабравил се мениджър, че работя в екип.

Изобщо, мениджмънтът не е никаква наука, а и мнението ми е подкрепено от моя опит. Може да си прочел няколко сектнантски книжки, дори да си завършил MBA. Но това не прави позицията ти по-правилна от моята. Всичко е въпрос на възгледи, а не на факти.

поздрави:
цитирай
7. integritylife - ARTANIS
27.10.2009 12:58
:) Привет и благодаря за коментара!

Нямам никакво желание да споря с теб, а сам споделям свободно мои възгледи и убеждение, които вярвам и прилагам в практиката от години.

Учещам, обаче, че най-вероятно досегашният ти опит е доста горчив, което не ме изненадва много, понеже в България, а и не са у нас, имаме доста примери за погрешна работа в "екип". Това, обаче, по никакъв начин не променя убежденията ми, напротив - потвърждава ги.

А това със "сектантството" нещо не го разбирам, особено като виждам колко си млад. Да имаш друго мрение, различно от популярното и от мнозинството, особено в едно морално деградирало общество като нашето, това "сектантство" ли се нарича.

Спомням си преди петнадесетина години по подобен начин звучеше "Православната" релизиозна система и службите за сигурност, когато нарекоха новите протестантски вероизповедания "секти". Такъв тип мислене е доста опасно и разделя, а не консолидира обществото в посока на национален идеал и морални ценности, така че препоръчвам ти да бъдеш по-внимателен с точно този тип мислене, за твоя полза.

И пак повтарям - не желая да споря, нито да се конфронтирам, просто споделям възгледи, както ти казваш. А това, че не всеки ще ги хареса, това е повече от ясно.

Бъди здрав и наистина ти пожелавам успех! :)
цитирай
8. artanis - integritylife
27.10.2009 15:03
Веднага разбра, че съм млад и имам от популярното мнение. Тогава заключи, че поради тази причина твоите виждания са безпогрешни. Ти си знаеш.
цитирай
9. integritylife - ARTANIS
27.10.2009 17:12
Съжалявам, че си останал с такова впечатление. Единствено исках да те посъветвам не изключваш неща, за които не си достатъчно информиран и нямаш още опит. Просто бъди по-отворен, особено към друго мислене, още повече когато е добронамерено и позитивно. Бъди здрав! :)
цитирай
10. artanis - Как разбра,
27.10.2009 18:47
че не съм достатъчно информиран и нямам опит? И защо мислиш, че след като мнението ми е различно от твоето, то не съм отворен към друго мислене.

И още нещо от опит: добронамереното и позитивното понякога водят до катастрофални резултати. Особено когато овцата е добронамерена и позитивна към вълка.

take care:
цитирай
11. integritylife - ARTANIS
28.10.2009 09:17
Привет!

Не знам как е за теб, но аз загубих интерес в тази, поне за мен, барикадна дискусия - мисля, че все пак сме хора, разумни същества, част от общност, а не някакъв вид животни.

Както и да е, принципно, знам за какво говориш, сигурен съм че си видял и преживял неща, които вероятно ти дават право да делиш хората на овци и вълци, но за мен е по-интересно да премина отвъд това, т.е. да поледна по-надълбоко, в сърцето на човека, където ако се посеят правилните семена на ценности и морал, които с пари не можеш да си ги купиш (и продадеш), тогава могат да се случат тези неща, за които става въпрос в тази поредица - РАБОТА В ЕКИП.

Ако имаш желание и време, би могъл да прочетеш и някои от книгите на Джон Максуел. Лично на мен те са ми много полезни.

Би ли ми изпратил линк към твой уеб-сайт, ако имаш такъв, за да се запозная по-подробно с това което правиш и което цениш. А ти, чрез моя сайт, би могъл да имаш една доста добра престава за мен.

С уважение,
Огнян. :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: integritylife
Категория: Бизнес
Прочетен: 1144802
Постинги: 160
Коментари: 439
Гласове: 591
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930