Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.11.2009 10:22 - Какво следва след добрия маркетинг?
Автор: integritylife Категория: Бизнес   
Прочетен: 6834 Коментари: 7 Гласове:
1

Последна промяна: 13.02.2012 17:44


image
П
реди да прочетете тази публикация, ще е по-добре, ако сте се запознали с една предишна:

“Защо предпочетох за Маркетинг АТРАКТИВНИЯТ?”
Част 1  и  Част 2

Ако все още не сте, сега е момента да го направите.

И така, нека си отговорим на въпроса "Каква е целта и какво следва след добрия маркетинг?"

Логичният отговор е: А какво друго, освен УСПЕШНАТА СДЕЛКА (ПОКУПКА / ПРОДАЖБА)!

Ще започна с това. Ако предлагате някакъв продукт или услуга, за което очаквате да получите възнаграждение, то вие сте въвлечени в процеса ПРОДАЖБИ. В същото време, обаче, идеята за т.нар. „СПОДЕЛЯНЕ” произлиза от това да кажете на хората за вашата бизнес възможност или за това, което предлагате на пазара, като евентуално те да решат дали да се възползват, купувайки продукта или услугата ви, а също и да решат да станат ваш бизнес партньор.

Но по принцип чисто „споделяне” бихте имали само когато вие давате информация, без да очаквате да спечелите нищо от това. Има такива случаи, радбира се. Например, когато кажете на някой каква интересна книга четете или какъв хубав мобилен телефон имате, вие само споделяте. Но когато му предложите същата тази книга да я закупи по изгоден за него и за вас начин, тогава вашата цел е и реализирането на сделка. В това няма нищо лошо, но трябва да е ясно.


Какъв смисъл влагам в думите „предлагам” и „предлагане”? Съответните думи на английски са “offer” и “offering”, които в основата си означават да дам нещо ценно и стойностно, да жертвам нещо скъпо. И е съвсем нормално, говорейки за бизнес, за това ЦЕННО НЕЩО (продукт или услуга), което подобрява живота на потребителя, вие да очаквате за получите съответен реален паричен еквивалент.

В тази връзка, често се тиражира и едно друго грешно мнение, че едва ли не „продуктът сам се продава”, т.е. нашето участие в този процес е без особено значение.

Доста погрешно. Точно обратното, в процесът на извеждането на продукта на пазара и достигането му до потенциалните му потребители, съответната продажба е невъзможно да се осъществи единствено чрез споделяне и толкова...

Не формирайте грешни очаквания

За съжаление, твърде често много хора се присъединяват към дадена бизнес възможност, да кажем в индустрията Мрежов Маркетинг, понеже им изглежда доста лесна и неангажираща. Те бързо се развълнуват, особено като чуят колко много пари печелят някои в този бизнес. Те смятат, че ако се позиционират по пътя на този паричен поток, това ще е напълно достатъчно, за да започнат и те да печелят големи пари.

Тази емоционална нагласа на хората може погрешно да бъде използвана, когато някой на всяка цена се стреми те да станат част от неговия бизнес екип. Дори бих казал, че всеки, който се възползва от тази емоционална възбуда, не действа честно и справедливо и съвсем скоро ще получи горчив урок за това. Понеже такъв подход води хората по-скоро към провал, отколкото към успех.

Коректният начин е да поясните на хората, че стартирането и развитието на собствен бизнес ще изисква от тях сериозно посвещение – на време и средства, на постоянство, на много труд и професионализъм, а не чрез използването на някаква система за бръз успех от лотариен тип...

Но ако вие не споделите честно това с тях, те съвсем скоро ще останат разочаровани и обезсърчени. Не само че ще се откажат лесно, но ще се почувстват ощетени, че са вложили пари в нещо, което не си заслужава и не е за тях.

Така че, бъдете честни с всички хора!

image

Това се отнася дори и когато сте контактували със 100 души, например, от които само един от тях вземе решение да ви последва или да приеме вашето предложение. Но точно този един е човекът, в който си заслужава вие да инвестирате времето и уменията си, и да дублирате (възпроизведете) себе си.

Човекът, който е наясно и желае да е част от вашия екип, той сам се квалифицира за бъдещ успех. Това е вашата най-добра инвестиция!


Вие сте лидерът

Добрата новина е, че след като вие НЕ МОЖЕТЕ да спестите на вашите нови партньори здравата работа, вие трябва да МОЖЕТЕ да ги снабдите също и с всички необходими средства, за да я свършат. Ваша е отговорността да им предоставите най-добрата система на обучение и мотивация, а също да им помогнете да изградят своите бизнес стратегия, цели и план, и да започнат да ги реализират още от самото начало - чрез постоянно обучение и практика...

Важността на Предпродажбата

За да имате успешни продажби (множество от завършени сделки), вие трябва да владеете много добре и процеса на ПРЕДПРОДАЖБА, която доста често се разглежда като част от маркетинга. Това означава да отделите достатъчно дълго и качествено време, за да обучите потребителя за вашия продукт или услуга. Например, ако приемем че вашият продукт са хранителни добавки, ще е много по-добре, преди да предоставите вашата търговска оферта, да информирате клиента си за важността от витамините за неговото тяло.

Процесът на предпродажба може да включва и евентуалното предлагане на безплатни промоции и мостри, с цел изграждането на вътрешната потребност и убеждение на потребителя да закупи точно вашия продукт или услуга.
image
И когато клиентът се увери, че вие му помагате да реши някой свой проблем, едва тогава той ще ви се довери и с удоволствие ще заплати за това, което вие му предлагате. Не забравяйте, че хората изпитват удовлетворение само тогава, когато по собствена воля вложат парите си в нещо ценно. А те много добре знаят дали доброволно плащат за нещо или са насилени да го направят...

Успехът на вашата предпродажба прави покупката желана за потребителя. Освен това, обикновено, след такава продажба, най-често следва и друга, а също и препоръка, така че инвестирането в качествена предпродажба винаги се изплаща, като пасивен доход.

image

В заключение

Не позволявайте никой да ви каже, че не става въпрос за продажби, понеже точно за тях става въпрос. Въпросът е как правилно да стигнете до тях, а също и да ги ивате многократно и продължително. Затова споделянето е изключително важно, но не е всичко...

Хората непрекъснато купуват неща, за да посрещнат свои нужди. А за да има ПОКУПКИ, трябва да има ПРОДАЖБИ. За да си купите нещо, то трябва да има кой да ви го продаде.


Освен това, приемете, че придвижвайки се напред в постигането на целите – вашите и на вашия екип, винаги ще има хора, които ще отпадат по пътя. Всеки човек има свободна воля и право на избор, затова вие вършете вашата част – най-доброто, което зависи от вас, като се стремите да постигнете следното:

1) Бъдете атрактивен, за да привличате правилните проспекти към вас;

2) Старайте се да поддържате техния най-висок интерес, с внимание и търпение, без да ви е приоритет момента на реализация на съответната сделка;

3) Бъдете честен, когато ги информирате за това какво, как и кога могат да очакват.

Само по този начин Целта на Добрия Маркетинг може да бъде постигната: Успешната и за двете страни търговска сделка.

Използван източник: „Идеи за растеж на вашия бизнес” ~ Барбара Силва

 

(с) 2009 - 2012 Integrity LifeСофия.




Гласувай:
1



1. анонимен - Харесвам това.Мисля,че има и още..
10.11.2009 10:57
От години наблюдавам едно крайно неадекватно поведение в МЛМ.Всеки предлага нещо наляво и надясно дистрибутори,представители и т.н.Липсва елементарен подбор на средата на предлагане.Според мен това е изключително важен детайл.Хаотичните опити обикновено водят до негативен резултат.Средата на предлага трябва да бъде подбрана по признаци водещи до реална възможност за продажба.Според мен има тема за размисъл, нали? Успех! Стефан Касамаков
цитирай
2. integritylife - Индустрията Мрежовия Маркетинг (ММ)
10.11.2009 15:50
Благодаря ти Стефан, за този кратък, но много точен коментар. :)

Според мен чрез индустрията ММ (или МЛМ) обикновено се предлагат качествени продукти и услуги, но не добрият имидж на този бизнес е основно поради липсата на качествен маркетинг. По-точно обикновено се използва натрапчиво и предследващо хората предлагане, както на продуктите, така и на бизнес възможността и то много често на неподходящите хора. Както всеки бизнес и този (ММ) не е за всеки, а за хора, които наистина обичат да помагат на другите, каито могат да комуникират свободно и спокойно (слушайки повече), и които желаят да се развиват и обучават персонално, като лидери и професионалисти.

Затова успяват истински в този бизнес само около 3% - поради грешен старт и липса на търпение (2-3-5 години), както и поради използването на остарелите маркетингови средства, които не водят към успех, а по-скоро към провал.

Според мен е неразумно е днес да не се използват предимствата на Атрактивния (привличащия) и Интернет Маркетинга.

Поне за мен така изглеждат нещата, въпреки, че за тази индустрия се информирам и квалифицирам едва от около година и половина.

Бъди здрав! :)
цитирай
3. анонимен - Присъединявам се
12.11.2009 09:20
Абсолютно съм съгласен. Наистина този бизнес се изгражда дълго, с много знания и професионализъм. С точен самоанализ,къде сме в такава, необходима среда и с изключително желание за развитие и придобиване на професионални качества.Наистина огромна грешка е да се заблуждават хората, че това е занятие за всеки.Оги,много се радвам,че имаме сходно мислене по тези въпроси.Убеден съм, че това е правилния път.От сърце ти желая успех.Поздравявам те!:-)
цитирай
4. integritylife - "Присъединявам се"
12.11.2009 12:53
Благодаря на автора за позитивния и точен коментар и го моля, ако е възможно да излезе от анонимност (скромност), въпреки че май се досещам кой е! :-)
цитирай
5. анонимен - Мисля че ме позна
12.11.2009 13:33
Анонимния съм аз, Стефан Касамаков.Извинявам се за анонимността. Ще разгледам как да се идентефицирам.:-)
цитирай
6. investimot - Идентификация
12.11.2009 13:40
Дано да съм излязъл от нелегалност
цитирай
7. integritylife - Вече не анонимен
12.11.2009 18:36
Ами да, Стефане, не можеш безкрайно да се криеш. :-)

Мисля, че специално за blog.bg най-лесния начин е като си стартираш свой блог, тъкмо да списваш и ти част от своите идеи и опитности. Насърчавам те да го направиш, пък аз с удоволствие бих следял написаното от теб. Бъди здрав! :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: integritylife
Категория: Бизнес
Прочетен: 1145181
Постинги: 160
Коментари: 439
Гласове: 591
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930