Прочетен: 3565 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 30.07.2010 21:47
15 атрактивни начина да увеличиш потока от клиенти и доходи в своя бизнес
В предишната първа част на тази статия разгледах накратко първите седем от 15-те новаторски идеи за подпомагане на твоя бизнес във време на криза.
Във тази втора част ще се спра на останалите 8 от тях, а именно:
8. Дай име на продукта и услугата, които предлагаш – Това е най-естествения и добър начин да се обособиш и позиционираш на пазара, така че лесно да бъдеш разпознат и запомнен. Би могъл да подсилиш и наситиш съществуваща идея с ново съдържание, което да предизвика нов интерес и да те отличи от конкуренцията. Бъди уверен, обаче, че името, което избираш, апелира към клиента, а не към теб.
9. Бъди последователен – Постоянството, приложено в маркетинга и продажбите, има голяма сила. Много предприемачи на бизнеси се провалят, понеже твърде рано се отказват - преди да са отделили достатъчно дълго време, докато се появят така желаните резултати. Тласъкът от маркетинга върху бизнеса идва едва след като е направено достатъчно голямо и продължително усилие. Когато, например, стартираш блог или нюзлетър, публикувай в тях постоянно и регулярно. Всеки съществуващ или потенциален твой клиент се нуждае от време, за да се информира и вземе решение за ползване на твоя продукт или услуга. Затова му помогни в този процес – не го оставяй сам и без необходимата информация и насока.
10. Избягвай „себе-обслужващите” безсмислици – Тук имам предвид различни публикации, реклами, брошури, писма и други маркетингови материали, пълни с думи, снимки и информация, която не върши никаква работа, освен едно безсмислено „натискане на клаксона”. Хората не обичат да чуват клаксони, особено когато най-малко ги очакват. Това дори ги отблъсква. Също така, никой не го е грижа дали бизнеса ти е „най-добрият” и „най-големият”. Обикновено, клиентите търсят решение на конкретни въпроси и проблеми, по най-лесен и достъпен начин. Ако съумееш да им го предоставиш – печелиш. По скоро, публикувай свидетелства и препоръки от доволни клиенти, отколкото да казваш колко добър и успешен бизнес имаш и какви страхотни продукти предлагаш.
11. Кажи на клиента всичко, което знаеш – Живеем в динамично време, когато клиентите искат информация, знание е полезни идеи, днес и сега. Затова, не се скъпи, а направи и дай най-доброто от себе си. Ако го задържиш, може да се окаже, че няма да имаш следващ шанс да го дадеш. Освен това, хората усещат когато някой е не е искрен или се опитва „да се прави на търговец”. Когато се превърнеш в ресурс на ценни идеи и решения, тогава клиентите с удоволствие ще купуват от теб, с благодарност и респект.
12. Бъди щедър и великодушен – Никой не желае да партнира или да ползва продуктите и услугите на бизнеси, които са се превърнали в „еднопосочни улици”. Клиентите очакват внимание и желаят да бъдат оценени. Ако си търговец на автомобили, например, не е нормално някой да си купи нова кола от теб и да му предадеш ключовете на колата с един евтин пластмасов ключодържател за 1-2 лева… След време клиентът може би ще забрави за колата, но трудно ще забрави за евтиния ключодържател и от кой го е получил. А как би се почувствал ти, ако си клиент и ако продавачът ти докара новата кола, която си поръчал, напълно обслужена, с изрядни документи и дори с пълен резервоар с гориво. Малките неща правят голяма разлика.
13. Направи търсенето на клиенти твоя мисия – Най-важното в твоята ежедневна бизнес практика трябва да бъде търсенето и намирането на клиенти. Ако за теб това е от първостепенна важност и ако го правиш всеки ден, тогава ти ще имаш постоянен поток (прилив) от нови клиенти и сделки в бизнеса си. За да може някой да прави бизнес с теб, ти трябва да му дадеш шанса за това. Той има нуждата, но ти си този, който трябва да го намериш и да му се представиш. Не чакай пасивно някой да те потърси. Излез навън и бъди мисионер, агресивно търсейки да посрещнеш нуждите на някой с това, което имаш и което можеш да му предложиш. Първоначалният контакт е много важен. С него, обаче, не трябва да се изчерпва всичко, напротив. Винаги завършвай с предложение за следваща среща и за предоставяне на допълнителна информация. Ти си този, който предлагаш. Не чакай да ти поискат продукта или услугата.
14. Прецизирай и актуализирай своята бизнес идентичност – Става въпрос за всичко това, което оформя лицето и презентира твоята компания. Дали логото ти е подходящо, актуално ли е, ясно ли комуникира мисията или се разбира само от теб? Как е то в цветово отношение и като дизайн или има вид на такова от 50-те години? Същото се отнася и за визитните картички, рекламните брошури, писмата и офертите, които фирмата предоставя на клиентите. Формирането на правилната корпоративна идентичност може да ти даде съществена преднина пред конкуренцията. Затова не пропускай, дори във време на криза, да отделиш достатъчен ресурс за подобряване на твоята идентичност.
15. Направи кореспонденцията си ориентирана към клиента – Комуникирай със сърцето си, за да докоснеш сърцето на клиента. Целта ти трябва да бъде изграждане и поддържане на взаимоотношение с него, а не просто сделка за реализиране на печалба. Клиентите не обичат да им се продава, а да купуват, без да бъдат манипулирани. Но за да купят нещо от някой те се нуждаят от време - за изграждане на взаимоотношение и доверие. Освен това, никой не иска да чете дълги и безинтересни бизнес послания. Опитай се да грабнеш вниманието на клиента още със заглавието и първия параграф. Балансирай своето послание, не блъфирай, старай се да поддържаш интереса докрай, а за финал остави нещо запомнящо се, което да накара клиента да се връща при теб отново и отново.
Е, засега спирам дотук. Не съм планувал предварително броя на тези бизнес идеи. Сигурен съм, че има и други, които също биха били полезни. Ако и ти имаш нещо ценно от своя опит, защо не го споделиш. Може би някой се нуждае в момента точно от това.
Ако с нещо тази публикация те е докоснала и предизвикала, защо не го изразиш с коментар и/или гласуване, директно след нея.
(с) 2010 Integrity Life – София.
Фризьорски салон за малки и големи мъже
ЧЕТИВО ЗА БУНАЦИ, БАЛАМУРНИЦИ И КАНДИДАТ...